Dobrze jest mieć numer na taxi. Dlaczego?

awa i zapisać go sobie jeszcze przed wyjazdem.Transport na lotniskoZdarza się, że musimy (lub chcemy) wybrać się gdzieś dalej za granicę, w takim przypadku oczywiście w grę wchodzi jedynie samolot. Niestety większość naszych krajo

Dobrze jest mieć numer na taxi. Dlaczego? Transport w nieznanym nam mieście jest skomplikowany, a gdy mamy bardzo ważne biznesowe spotkanie nie ma czasu na poznawanie rozkładu komunikacji miejskiej. Należy posiadać numer na i zapisać go sobie jeszcze przed wyjazdem.

Transport na lotnisko

Zdarza się, że musimy (lub chcemy) wybrać się gdzieś dalej za granicę, w takim przypadku oczywiście w grę wchodzi jedynie samolot. Niestety większość naszych krajowych lotnisk nie obsługuje lotów bezpośrednich do odległych krajów, a sąsiednie kraje maja lotniska posiadające bezpośrednie, lub krótsze połączenia. Należy dobrze poszukać lepszych możliwości transportu, a skoro o tym mowa to warto pomyśleć o wzięciu taksówki za granicę.

Taki transport z Polski na lotnisko powiedzmy w Niemczech to koszt kilkuset złotych, ale jednak, gdy w perspektywie mamy tańszy bilet lotniczy i krótszą podróż to jest to opcja warta zastanowienia się. Dodatkowo podroż taką taksówką długodystansową jest dość wygodna i przyjemna, więc jest to pewien argument, dlaczego nie wybrać autobusu.


Wikipedia: Taksówka zbiorowa

Taksówka zbiorowa (ang. share taxi, także: bush taxi, w Rosji i innych krajach byłego ZSRR "marszrutka" - od marszrutnoje taksi, w krajach Ameryki Łacińskiej taxi colectivo) - środek transportu drogowego w wielu częściach świata, zwłaszcza w krajach rozwijających się (choć nie tylko). Często - z powodu braku komunikacji publicznej w danym rejonie - jest to jedyny sposób poruszania się na duże odległości dla osób niedysponujących własnym środkiem transportu.

Taksówkami zbiorowymi są zazwyczaj prywatne samochody osobowe lub minibusy. Ten środek transportu różni się od zwykłych taksówek faktem zabierania wielu pasażerów, z góry ustalonym celem podróży (każdy kierowca zwykle wozi pasażerów tylko na jednej trasie) oraz zapewnianiem komunikacji na trasach międzymiastowych, a czasem także międzynarodowych. Od autobusów w transporcie publicznym taksówki zbiorowe różnią się natomiast brakiem ustalonego rozkładu jazdy - taksówki zbiorowe odjeżdżają, kiedy znajdzie się komplet pasażerów (czasem czeka się nawet cały dzień, jednak na często uczęszczanych trasach jest to wydajne rozwiązanie).

W Polsce taksówki zbiorowe występują m. in. w Zakopanem, Bieszczadach, na Warmii i Mazurach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksówka_zbiorowa


Prawo o taksówkarzach i taksometrach

Za taksówkę płaci się tyle ile nią przejechaliśmy, to chyba wie każdy. Nie każdy jednak wie, że w Polsce mamy przepisy regulujące typ i rodzaj obliczania trasy. Każdy taksometr musi być odpowiednio skalibrowany, aby odpowiadał tym normom, a źle skalibrowane taksometry, lub te złego typu są nielegalne.

Dodatkowo każdy taksówkarz musi posiadać ważną licencję, którą zdobywa się poprzez zdanie państwowego egzaminu. Nie można zostać profesjonalnym taksówkarzem bez tego egzaminu. Wykonywanie tego zawodu wiąże się również z ryzykiem zawodowym: choroby kręgosłupa, wypadki itp. Dlatego taksówkarze powinni mieć wykupione dodatkowe ubezpieczenie, gwarantujące im pomoc specjalistów w razie potrzeby.



© 2019 http://migtrans.waw.pl/